Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Orang Pemain Bolasepak Terbaik Sepanjang Zaman

Salam satu malaysia..
Blog terkezut berada dalam mode senyap buat seketika berikutan kesibukan admin menguruskan perkara berkaitan bisnes dan sebagainya.
Kini kami kembali semula dengan staff baru yang berperanan menambahkan koleksi terkezut untuk anda.

Ok back tu tajuk di atas.Admin munk mendapati 5 orang pemain yang terbaik sepanjang zaman dalam arena bola sepak adalah seperti di bawah. Apa pandangan anda?

Diego Maradona



Dilahirkan pada 30 Oktober 1960, inilah pemain terbaik sepanjang zaman yang berasal dari argentina. Beliau adalah pemenang yang tidak dapat dipertikaikan apabila memenangi Anugerah pemain FIFA terbaik. Beliau adalah satu-satunya pemain dalam sejarah bola sepak yang menetapkan yuran kontrak rekod dunia sebanyak dua kali. Yang pertama, apabila beliau telah dipindahkan ke Barcelona untuk rekod maka dunia £ 5m dan kedua, apabila beliau telah dipindahkan ke Napoli untuk yuran rekod yang lain £ 6.9m.
Pencapaian Maradona terbesar adalah Piala Dunia FIFA 1986 dan menang. Sebagai kapten dia menguasai kejohanan keseluruhan dan menjaringkan 5 gol termasuk satu gol kontroversi dalam perlawanan penting menentang England, ulang tayang menunjukkan bahawa matlamat markah dengan memukul bola dengan tangannya. Beliau juga dianggap sebagai salah satu tokoh yang paling kontroversi dalam sukan. Beliau telah digantung daripada bola sepak selama 15 bulan pada tahun 1991 selepas gagal ujian dadah, beliau telah dihantar pulang dari Piala Dunia 1994 di Amerika Syarikat selepas ujian positif bagi ephedrine. Maradona masih disembah oleh berjuta-juta peminat bola sepak dari seluruh dunia.

Pele

Secara meluas dianggap sebagai pemain bola sepak terbaik sepanjang masa,Pele adalah yang terbaik gua rasa.Pemain Brazil pada tahun 1999, beliau dipilih sebagai Pemain bolasepak terbaik sepanjang zaman oleh IFFHS Persekutuan Sejarah Bola Sepak Antarabangsa dan Statistics.Dalam tahun yang sama, Jawatankuasa Olimpik Antarabangsa menamakan Pelé "atlit seabad ".


Dalam kerjayanya, beliau menjaringkan gol rasmi 760, 541 di liga kejohanan, menjadikan dia penjaring terbanyak sepanjang zaman. Beliau adalah penjaring semua masa utama pasukan bola sepak kebangsaan Brazil dan merupakan pemain bola sepak hanya untuk menjadi sebahagian daripada tiga Dunia squads.Ketika memenangi Piala umur Pele adalah 17 tahun namun telah menjadi pemain termuda untuk bermain dalam final worldcup. Juga beliau menjadi termuda pernah bermain di piala Dunia serta penjaring gol pada umur 17 tahun dan 239 hari, selepas menjaringkan gol memenangi perlawanan menentang Wales pada suku akhir. Menentang Perancis di separuh akhir, Brazil mendahului 2-1 pada separuh masa pertama, dan kemudian Pelé menjaringkan hatrik, menjadi bongsu dalam sejarah Piala Dunia untuk berbuat demikian. Pele masih dianggap sebagai seorang wira negara, di Brazil bukan hanya kerana kemahiran bola sepak tetapi juga untuk bekerja.Setiap gol yang dijaringkan dia akan sedekah sebanyak 1.000 khusus untuk kanak-kanak miskin dari Brazil.

Zinedine Zidane


Ketiga dalam senarai kami adalah genius ini bola sepak Perancis, Zinedine Zidane.Zidane adalah salah satu daripada ahli yang paling penting kepada Perancis pada tahun 1998 skuad Piala Dunia memenangi dan 2000 Kejohanan Eropah. Beliau juga kapten Perancis ke Final Piala Dunia 2006 di mana beliau memenangi Golden Ball sebagai pemain paling cemerlang dalam kejohanan. Beliau adalah salah satu daripada hanya tiga pemain yang telah FIFA World Player of the Year tiga kali. Prestasi beliau yang paling diingati ialah menentang Brazil juara dunia pada tahun 1998 piala dunia akhir. Perancis menguasai Brazil dari kick-off, dengan Ronaldo menjaringkan dua gol yang serupa, kedua-dua tajuk dari sudut menendang diambil oleh Emmanuel Petit dan Djorkaeff Youri. Dua tahun kemudian, Perancis memenangi Euro 2000, menjadi pasukan pertama untuk memegang kedua-dua Piala Dunia dan Kejohanan Eropah sejak Jerman Barat pada tahun 1974. Zidane selesai dengan dua gol, sepakan percuma dilupakan menentang Sepanyol pada suku akhir dan matlamat emas di separuh akhir menentang Portugal, dan telah dinamakan sebagai pemain terbaik kejohanan oleh UEFA. Dunia 2006 cawan adalah kejohanan antarabangsa terakhir Zidane dan dia bermain seperti juara dan memenangi anugerah Golden Ball sebagai pemain terbaik pertandingan, membawa pasukannya ke perlawanan akhir. Tujuh minit ke Zidane perlawanan meletakkan Perancis mendahului dengan sepakan penalti dan menjadi pemain keempat dalam sejarah Piala Dunia untuk menjaringkan gol dalam dua perlawanan akhir yang berbeza. Zidane telah dibuang padang pada minit ke-110 permainan selepas headbutting Marco Materazzi (yang baru sahaja menghina kakaknya) [35] dalam dada, maka dia tidak mengambil bahagian dalam penentuan penalti yang Itali memenangi pukulan 5-3 ihsan dari David Trezeguet .

Johann Cruyff




Cruyff adalah bekas pemain bola sepak Belanda dan pengurus / jurulatih. Beliau telah dipilih sebagai Pemain Terbaik Eropah Tahun tiga kali. pada tahun 1971, 1973 dan 1974, yang merupakan satu rekod yang bersama diadakan dengan Michel Platini, Marco van Basten dan Lionel Messi.

Pada tahun 1999, Cruyff mengundi Pemain Eropah Abad dalam pilihan raya yang diadakan oleh IFFHS, dan datang kedua belakang Pelé dalam Pemain Terbaik Dunia mereka pengundian Century. Cruyff bermain 48 perlawanan antarabangsa, menjaringkan 33 gol. Pasukan Belanda tidak pernah kalah perlawanan di mana Cruyff menjaringkan gol.

Lionel Messi


Messi adalah pemain bola sepak Argentina yang bermain di La Liga for FC Barcelona dan ketua-ketua pasukan kebangsaan Argentina sebagai penyerang. Messi telah memenangi Pemain Terbaik Eropah Tahun tiga kali. Beliau juga memenangi Pemain 2010-11 Best UEFA di Anugerah Eropah. Kemahiran bola beliau adalah tiada tandingannya, larian dari tengah biasanya membawa maut dan beliau adalah hampir mustahil untuk menangani apabila dia mendapat kepalanya. Baki beliau apabila berjalan pada kelajuan yang luar biasa. Gaya bermain dan tubuh badan yang kecil telah menarik perbandingan dengan Diego Maradona, yang dirinya diisytiharkan Messi sebagai "pengganti."

7 comments:

Anonymous at: 27 March 2012 at 20:37 said...

Safee sali nombor berapa pulak?

{ tehr } at: 19 April 2012 at 03:26 said...

Maradona memang terbaik dan berada paling atas

Anonymous at: 7 May 2012 at 19:25 said...

ayat kat atas tu cam copy dari bahasa Inggeris pastu di convert kan pakai Google translate jer...
ayat nya berterabur....

{ Terkezut } at: 7 May 2012 at 20:19 said...

nak buat mcmana...penulis malas..mcm ni kena terminate la sorg tu hee

{ pipoq } at: 8 May 2012 at 08:42 said...

kopipes + trenslet je..sebab tu jadi gitu..

terpaksa aku transletkan semula ke bahasa english baru leh faham..

kot ye pun kasi la sumber asal laman english dia tu..

{ misz dayah } at: 8 May 2012 at 23:06 said...

penulis dia pun dapat dari mana ntah..dia da lupa..
untuk info blog ni ada 3 orang admin yg dok post.
jemm..
hehe..

Anonymous at: 29 July 2014 at 07:44 said...

maradona always the best. yg lain tu boleh tahan je lah. hahaha. i am maradona fan, 80's boys always for maradona !! hahahahahah. got it !!!

Post a Comment

Post A Comment Using Facebook Account

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...