Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pemenang pertandingan National Geographic Photography : 2011!! Terkezut! (20 gambar)

Lebih daripada 20,000 gambar-gambar, dari lebih 130 buah negara telah dikemukakan kepada pertandingan Photography National Geographic, dengan kedua-dua jurugambar profesional dan peminat foto amatur yang mengambil bahagian. Pemenang hadiah utama telah dipilih daripada tiga pemenang kategori: Nature - Shikhei Goh, Rakyat - Izabelle Nordfjell, Tempat - George Tapan. Shikhei Goh, Indonesia, mengambil hadiah utama penghormatan dengan gambar yang menakjubkan kinjeng dalam hujan dan akan disiarkan dalam majalah itu. Pertandingan ini telah diadili berdasarkan kreativiti dan kualiti fotografi oleh panel pakar yang terdiri daripada bidang biologi dan hidupan liar photojournalist Tim Laman, National Geographic photographer Amy Toensing dan National Geographic alam semula jadi jurugambar Peter Essick.


Pemenang Hadiah Utama dan Pemenang Nature - menyimbah: Gambar ini telah diambil apabila saya mengambil gambar serangga yang lain, seperti yang saya biasa lakukan semasa memburu gambar makro. Saya tidak sebenarnya yang sedar tentang ini kinjeng kerana saya sibuk dengan objek lain. Apabila saya mengambil gambar, tiba-tiba hujan, tetapi pencahayaan hanya hebat. Saya membuat keputusan untuk mengambil pukulan tanpa mengira hujan. Hasilnya menyebabkan saya terlalu gembira, dan saya berharap ia dikehendakiNya penonton. Batam, Kepulauan Riau, Indonesia (foto dan keterangan oleh Shikhei Goh)





0 comments:

Post a Comment

Post A Comment Using Facebook Account

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...